Захисникам українського неба вдалося приземлити новий Shahed-238 – ці дрони-камікадзе, як і попередні моделі, російським окупантам передав Іран. Детальний аналіз цього БПЛА показав, що він, включно із головним компонентом – малогабаритним реактивним двигуном, зібраний із комплектуючих, які виробляються в країнах Заходу.
Про це пише український військовий портал Defence Express, передає Кий-Інформ. У його розпорядженні опинився звіт щодо розбірки цього дрона.
Із нього стало відомо, що Іран, попри всі запроваджені проти нього санкції, досі має доступ до цілого переліку компонентів західного виробництва, які іранці використовують для виготовлення оновлених “Шахедів”.
Реактивний двигун Shahed-238 був ідентифікований як продукт чеської компанії PBS Velká Bíteš – двигун типу TJ150. Саме він забезпечує “Шахеду” швидкість близько 520 км/год на маршевій ділянці польоту.
За навігацію Shahed-238 відповідає традиційна для цих БПЛА система з супутникової та інерціальної систем. Для прийняття сигналів супутникової навігації використовується блок з чотирьох антен TW1721 від канадської компанії Tallysman .
Обробка сигналів супутникової навігації забезпечується за рахунок мікросхем AD9361BBCZ від Analog Devices, мікроконтролера MIMXRT1052 від NXP USA Inc та мікросхеми N63A0QI від Intel – все це американські компанії .
Блок інерціальної навігації також побудований на західній електроніці з використанням мікросхем мікроконтролера STM32F405 виробництва фірми STMicroelectronics ( Швейцарія ) та модуля інерціальних вимірів iSensor ADIS16480 від Analog Devices ( США ). Модуль керування та управління польотом Shahed-238 побудований навколо мікропроцесора TMS320 F28335PGFA від Texas Instruments ( США ).
“Іранський Shahed-238 зібраний з іноземних комплектуючих, які доступні на цивільному ринку. Водночас шлях потрапляння до Тегерану таких речей, як мініатюрні реактивні двигуни з Чехії доволі цікавий для дослідження. Бо якраз його цілком можливо унеможливити”, – сказано в статті.