Відсутність реформи оборонного замовлення ставить під загрозу ряд військових контрактів

Зокрема МОУ не вчасно прийняло рішення із замовлення виробництва ракетних комплексів "Вільха", "Вільха-М", "Гром" та інших.

За даними неурядової організації StateWatch, у кінці минулого року Павлоградський хімічний завод, який виробляє спорядження ракетних двигунів, повідомив в РНБО, що Міноборони ігнорує виконання Указу Президента № 59/2020 щодо створення нових видів ракетного озброєння та боєприпасів.

Зокрема МОУ не вчасно прийняло рішення із замовлення виробництва ракетних комплексів “Вільха”, “Вільха-М”, “Гром” та інших. 

На хімзаводі підкреслили, що не можуть отримати фінансування від міністерства, а тому унікальні виробничі потужності підприємства простоюють, а фаховий персонал звільнений

За результатами фінансового звіту за 2020 рік Павлоградський хімзавод отримав 156,8 млн грн чистих збитків.  

Запорізьке держпідприємство “Радіоприлад”, що спеціалізується на виробництві радіоапаратури для ЗСУ, у листі до уряду повідомило, що не має прямих контрактів з Міністерством оборони в межах державного оборонного замовлення.

Львівський державний завод “ЛОРТА”, що виробляє апаратуру зв’язку спецпризначення, протягом минулого року не міг отримати від Міноборони фінансування за замовлену продукцію, на виробництво якої завод витратив власні обігові кошти у сумі 25 млн грн.  

Група підприємств Держкосмосу повідомила уряду, що програма “Виробництво військових транспортних засобів” за 2020 рік була профінансована лише на 25%. Зокрема відсутнє оборонне замовлення на виробництво нових танків  “Краб” та “Булат“.  

Натомість державне оборонне замовлення у 2020 і у 2021 роках затверджувалося урядом із суттєвим запізненням на 4-5 місяців, повідомляє kyiinfo з посиланням на StateWatch.

Через це державні оборонні підприємства залишалися без належного фінансування. Нагадаємо, реформа державного оборонного замовлення, як неефективної процедури фінансування модернізації озброєння ЗСУ, мала б бути замінена на систему конкурентних відкритих процедур, передбачених законом “Про оборонні закупівлі”, який мав посилити цивільний контроль за ефективністю бюджетних витрат Міноборони відповідно до практик в країнах НАТО, – йдеться у повідомленні.

Підписуйтесь на наш канал в тг https://t.me/kyiinform