[:ru]Ученные доказали: мозг человека может предугадывать будущие события[:ua]Вчені довели: мозок людини може передбачати майбутні події[:]

Людський мозок майже завжди знає, чим закінчиться голосування чи крах ринку. Але ми просто не встигаємо усвідомити цю інформацію.

[:ru]

Такой вывод сделали ученые Стенфордского университета, Брайан Кнутсон и его команда, – пишет New Scientist. В исследовании приняли участие 30 желающих. К примеру, их спрашивали, какие из определенных 36 проектов на сайте Kickstarter наберут достаточно средств для реализации собственных планов. В момент принятия решения мозг добровольцев сканировался.

Через несколько недель набрать достаточное количество денег удалось только 18 проектам. Уже зная результаты, ученные изучили реакцию мозга добровольцев на каждую кампанию. Выяснилось, что на «выигрышные» 18 проектов активно реагировал участок под названием прилегающее ядро. Он безошибочно определял успешные кампании и никак не реагировал на проекты, которым повезло меньше. Но это не совпадало с ответами, которые давали волонтеры. Правильное название было указано лишь в 52,9% случаев.

Ученные объяснили разницу тем, что активность в области прилегающего ядра происходила только, когда добровольцы начинали анализировать проекты, а потом исчезала. Исследователи допускают, что именно поэтому на окончательное решение повлияло множество других факторов. И в итоге не все осознавали, что в действительности уже знают, какие проекты будут выигрышными.

[:ua]

Такий висновок зробили вченні Стенфордського університету, Брайан Кнутсон та його команда, – пише New Scientist. У дослідженні брали участь 30 охочих. Приміром, їх питали, які з певних 36 проектів на сайті Kickstarter наберуть достатню кількість коштів для реалізації власних планів. Під час прийняття рішення мозок добровольців сканувався.

Через декілька тижнів набрати необхідну кількість грошей вдалося лише 18 проектам. Тепер, отримавши результати, вчені вивчили реакцію мозку на кожну кампанію. Виявилося, що на «виграшні» 18 проектів активно реагувала зона, що зветься прилеглим ядром. Вона безпомилково визначала успішні кампанії та ніяк не реагувала на проекти, яким пощастило менше. Але це не співпадало з відповідями, які давали волонтери. Правильна назва була вказана лише у 52,9% випадків.

Вчені пояснюють таку різницю тим, що активність у зоні прилеглого ядра відбувалася лише, коли добровольці починали аналізувати проекти, а потім зникала. Дослідники припускають, що саме тому на остаточну відповідь вплинуло багато інших факторів. В результаті не всі усвідомлювали, що насправді знають, які ж саме проекти будуть виграшними.

[:]