Нещодавно країну сколихнув великий скандал за участі працівника СБУ, який викрав підприємця на замовлення його російських конкурентів і вимагав сплатити 40 тисяч євро та 1,6 мільйона гривень. На жаль, такі випадки далеко непоодинокі.
ЗМІ рясніють матеріалами про “кришування” незаконного бізнесу, корупційних схем та контрабанди з боку офіцерів СБУ вищого рангу. Однак, ситуація є набагато гіршою, адже часто службовці нижчого рангу також влаштовують власні схеми незаконного збагачення.
Зокрема, як повідомляє Центр медіарозслідувань Булава, їм надійшла інформація щодо шахрайських дій підприємця Вадима Сімонова, який впроваджує свої корупційні схеми за “кришуванням” співробітників МВС та СБУ. Схема Сімонова не хитра за своїм змістом, але, маючи покровителів в “конторі”, він діє максимально нахабно та цинічно.
Сімонов та його родина володіють низкою комерційних фірм й активно ввозять в Україну товар із-за кордону. Крім логістичних операцій, імпортований товар потребує ще й митного очищення. Для цього Сімонов шукає партнера, який візьметься провести для нього розмитнення та представить для цієї операції юридичну особу та безготівкові кошти, які авансом сплачуються на рахунок митниці у вигляді мит та ПДВ.
Своєю чергою, Вадим Сімонов обіцяє відшкодувати всі витрати пов’язані з розмитненням його товару у готівковій формі відразу після завершення розмитнення. Втім, на цьому етапі Сімонов просто кидає своїх партнерів: забирає вже розмитнений товар, але “забуває” покрити витрати юридичній особі, яка здійснювала для нього митне очищення, хоча повернення коштів є основним елементом співпраці, який гарантує виконувати Сімонов.
Крім того, маючи зв’язки на митниці, Сімонов здійснює документальне оформлення імпортних вантажів із заниженою від встановленої митницею індикативу ціною, а також часто зловживає корупційною схемою як «пересорт» – у номенклатуру дешевого товару вписує позиції товару з високою вартістю для мінімізації імпортних мит.
В результаті такої “роботи” Сімонова, виникають проблеми з правоохоронними органами у фірм, які погодились здійснювати митне оформлення вантажу для бізнесмена. Спроби “фірми-імпортера” повернути кошти і розв’язати проблеми створені Сімоновим, закінчуються погрозами з боку останнього створити підприємцям безліч перешкод в роботі силами правоохоронних органів.
У телеграм-каналі “Стоп Сімонов” наводиться приклад “співпраці” Сімонова з одним із підприємців. Зокрема, Сімонову позичили сума у 2 млн. 138 тисяч гривень на оформлення вантажу з подальшим поверненням повної суми позичальнику у встановлений срок. Але Сімонов, після вирішення всіх питань з вантажем, просто відмовився повертати кошти навіть попри те, що надавав розписку.
Спроби вирішити питання із Сімоновим закінчилась тим, що ділок подався до поліцейського відділку, де написав заяву про фізичний вплив і примус від особи, у якої він сам й позичав.
Втім, постраждали не тільки фірми які забезпечували розмитнення вантажу для Сімонова, – повідомляє телеграм-канал. Разом із своїм спільницею Валентиною Колишкіною підприємець завдавав збикти й фірмам, які здійснювали імпортування товарів, оскільки пропонував їм своє посередництво й вирішення “проблем” на митниці. Зрештою, все завершувалось тим, що Сімонов з Колишкіною вимагали гроші з клієнтів, утримуючи контейнери та погрожуючи продати вантаж.
“Криша” у МВС
Джерела у правоохоронних органах акцентували на тому, що родина Сімонових займається “схематозом”, як мінімум з часів правління Януковича, і діяла під прикриттям генералів МВС.
Нам вдалося відстежити зв’язок з генерал-майором МВС Володимиром Ліпандіним. Ця особа оголошена СБУ Черкаської області в розшук з червня 2014 року. Генерал Ліпандін був призначений в серпні 2013 року начальником Управління МВС України в Черкаській області. Під час революції гідності він організовував побиття місцевих активістів і напади “тітушок”.
24 лютого 2014 року генерал був звільнений Арсеном Аваковим і втік. Втім, його активно ніхто із компетентних органів і не розшукував. За інформацією джерел, генерал відразу переїхав до Криму, де його дружина мала бізнес в Євпаторії. Нині ж і сам Ліпандін має свою приватну охоронну контору “Дракар”. Логічно припустити, що він брав активну участь в роботі “Кримської самооборони”, допомагаючи окупантам захопити Крим.
В час активних сутичок організованих Ліпандіним загонів бандитів з активістами Черкащини у лютому 2014 році, автомобіль з державним номером АА 7770 ТО, який в той час належав дружині Вадима Тетяні Сімоновій, був зафіксований під час супроводження кількох автобусів з “тітушками”.
Нині цей державний номер встановлений на автомобіль Mersedes CLS, що належить племінниці Тетяни Сімонової Олені Звьоздочкіній.
Ще одним доказом зв’язків Сімонових у вищих ешелонах МВС може служити той факт, що син Вадима Костянтин Сімонов в 2015 році поступив у Київську академію МВС (НАВСУ).
На той час Костянтин Сімонов носив ім’я Зоріслав, яке змінив після 2016 на Костянтин. Можливо, такий крок пояснюється тим, що Зоріслав планував влаштуватися до СБУ, тому і змінив “занадто виразне” ім’я.
Костянтин/Зоріслав організовує прикриття для Сімонова
Також Костянтин став чи не основним елементом зв’язків Сімонова у правоохоронних органах, точніше брав участь у “залякуванні” підприємців, які наважувалися вимагати повернення своїх коштів. Про що засвідчує наявність кримінального провадження № 620201 0000000 2448 від 01.12.2020, про напад на людину з погрозою застосування фізичної сили. Наразі справа бравого “СБУшника” Сімонова знаходиться на розгляді у ДБР.
Констянтин Сімонов не тільки допомагав батьку організовувати “роботу” з митницею, але забезпечував йому фізичну охорону, до чого залучав СБУ. Під час “ділових зустрічей” Вадима Сімонова, його постійно супроводжують автомобілі Volrswagen Jetta д.н. АА3245АХ та Toyota Camry з д.н. КА1000ІІ або д.н. АІ5374РТ.
Встановлено, що Костянтин Сімонов, будучи співробітником СБУ користується автомобілем Toyota Camry з так званими “номерами прикриття” КА1000ІІ та АІ5374РТ.
Автомобільні номери АА3245АХ; КА1000ІІ; АІ5374РТ відсутні у державній базі автономерів, це дає підстави стверджувати, що оперативні співробітники СБУ використовують свої повноваження, службовий автотранспорт у власних цілях та надають послуги приватної охорони Вадиму Сімонову та його дружині, що вже є корупційним діянням.
“Бідний” Сімонов
Незаконні статки Сімонов легалізує через придбання елітної нерухомості та дорогих іномарок для себе та своєї родини. Так Вадим Сімонов разом із дружиною Тетьяною Сімоновою є власником низки нерухомості за адресами провулок Лабораторний, 6; вул. Златоустівська, 32; вул. Ділова, 1/2 та вул. Івана Кудрі, 7.
В квартирі Сімонових по Івана Кудрі прописана й племінниця дружини, на яку оформляється майно та фінансові засоби здобуті “сімейним підрядом”. У 2017 році Звьоздочкіна стала засновницею ТОВ “СТ-Сервіс Україна” із статутним капіталом у 219 000.00 грн, проте вже наступного року вона збільшила капітал до 1 745 000 грн. Таке разюче зростання статутного капіталу свідчить, що справи у сім’ї Сімонових йшли досить успішно.
Окрім нерухомості, сім’я Сімонових володіє і автопарком дорогих іномарок. Вадим Сімонов нещодавно їздив на елітному кросовері Porsche Cayenne, який вже продав. Вартість такої автівки від 70.000 тис. дол. Його дружина – Тетяна Сімонова – на спортивному купе Porsche Panamera (сьогодні ціна такої автівки на ринку вживаних автівок стартує від 50.000 тис. дол); Костянтин Сімонов є власником Mersedes E 250 CDI (приблизна вартість 25 000 тис. дол.); Олена Звьоздочкіна власниця Mersedes CLS 350 (26 000 тис. дол). Сукупна вартість автопарку Сімонових складає майже 100 тис. дол.
У “орбіту” Сімонових входить близько десятка ТОВок. Зокрема, ТОВ “Основний елемент”; ТОВ “СТ Сервіс Україна”; ТОВ “Ленд Кепітал Інвестмент”, ТОВ “ВТС Мастер”, ТОВ “ВТС Стандарт”.
Втім, бізнес Сімонов вів так само не чисто, як і справи з партнерами. Працівники, які влаштовувались на роботу у “ВТС Мастер” та “ВТС Стандарт”, згодом скаржилися щодо порушень трудових домовленостей та не виплати зарплат.
Бізнесмен неповажно ставиться не тільки до своїх підлеглих, а й до ПДР. Як свідчить аналітичний сайт Ucontrol, з 2016 – 2020 рр Вадим Сімонов 16 разів сплачував штрафи. Стільки ж разів на нього працівники патрульної поліції складали адмінпротоколи за порушення у сфері безпеки дорожнього руху. Така кількість штрафів у звичайного громадянина могла б призвести до втрати водійського посвідчення, але не у випадку з Сімоновим, адже надійні зв’язки у силових відомствах дозволяють йому почуватися цілком безкарно як на дорозі, так й у бізнесі, – повідомляють розслідувачі.