Медіагрупи тиснуть на Lanet

Результатом відмови сплачувати плюс 30% роялті, стало розірвання договорів з Ланетом 1+1 media, Медіа Групою Україна, StarLightMedia та Inter Media Group.

У лютому 2021, під час перебігу акції для нових абонентів “Лютий GIG”, Lanet отримав усну вимогу від представників медіагруп припинити цю акцію.

“Лютий GIG” передбачала доступ до Інтернету та 150 онлайн-телеканалів у сервісі Ланет.TV для нових абонентів за 33 гривні до 31 травня 2021 року. Умови акції не суперечили ні законам, ні вимогам в укладених з медіагрупами договорах.

Зазвичай такі акції діють на нетривалий період задля знайомства потенційного абонента з сервісом, щоб дати можливість спробувати послугу. Цей підхід є загальноприйнятим маркетинговим принципом “try&buy”, що використовується у всьому світі у різних галузях. Активність інтернет провайдера була заздалегідь запланована, широко анонсована та запущена у багатьох медійних каналах.

Вимогу припинити акцію озвучував персонально директор департаменту дистрибуції платних каналів Медіа Група Україна Олександр Ремезовський та погрожував розірванням договорів з усіма чотирма медіагрупами. За його словами, акційна ціна на “Лютий GIG” у 33 гривні суперечить попереднім вимогам медіагруп щодо мінімальної ціни на телебачення, яка може встановлюватися провайдерами у 2021 році – 99 грн.

За інформацією інтернет провайдера, 1-го березня них завітав комерційний директор StarLightMedia Микола Фаєнгольд. Він хотів обговорити розмір покарання за так звану “непокору” та небажання Мережі Ланет припинити завчасно акцію. Микола Фаєнгольд озвучив умову, за якої вони “забудуть” про лист щодо розірвання співпраці: підвищення ціни за права на ретрансляцію для Мережі Ланет на 30%.

Також додав, що у разі нашої відмови, Мережа Ланет найближчим часом отримає листи про розірвання договорів від інших трьох медіагруп.

Мережа Ланет не погодилась з пропозицією збільшення роялті на 30%, а обговорення прийнятного діапазону цін задля збереження співпраці не дали позитивного результату.

Результатом відмови сплачувати плюс 30% роялті, стало розірвання договорів з Ланетом 1+1 media, Медіа Групою Україна, StarLightMedia та Inter Media Group.

За висновком представників Мережі Ланет, окрім того, що медіагрупи контролюються олігархами, вони також володіють ТВ-операторами ринку PayTV: супутникова платформа Viasat належить 1+1 media, а ОТТ-сервіс Київстар ТБ є спільним продуктом мобільного оператора та 1+1 media, супутникова платформа Xtra TV та ОТТ-сервіс OLL.TV належать Медіа Групі Україна.

З одного боку, використовуючи тиск на провайдерів своєю узгодженою позицією медіагрупи “віджимають” все більше і більше коштів за права на ретрансляцію, що займають вже ненормально велику частку у структурі витрат провайдерів. З іншого боку, створюють умови для розвитку власних сервісів, що перешкоджає дії ринкових принципів та стримує незручних гравців.

Тому онлайн мережа подастьо позов до суду на StarLightMedia про скасування дострокового розірвання договору, укладеного на 2021 рік, а також аналогічні позови у суд на три інші медіагрупи: 1+1 медіа, Інтер Медіа Груп, Медіа Група Україна.

Додатково Ланет підготує колективний позов до Антимонопольного комітету України щодо неприпустимих дій олігополії, які руйнують ринкові стосунки у сфері платного телебачення.

Заступник голови Нацради у своєму інтерв’ю interfax при цьому зазначив, що в Україні нині один із найнижчих у Європі рівнів абонентської плати

З позиції знання ринку, це особисто моя думка, я вважаю, що обидві сторони мають бути зацікавлені в плідній співпраці. Ланет – це один із найбільших провайдерів програмної послуги в Україні. Медіагрупи, які надіслали листи про припинення діяльності договору, також одні з найбільших гравців на ринку. Вони зацікавлені й у поширенні своїх програм у мережі Ланет, і в отриманні доходів від реклами, і в отриманні роялті від цього провайдера. У свою чергу Ланет зацікавлений у тому, щоб надати своїм абонентам конкурентоспроможну пропозицію“, – додав він.

З іншого боку Голова правління Інтернет Асоціації України (ІнАУ) Анатолій Пятніков висловив думку, що погоджене й необґрунтоване підвищення роялті та втручання у господарську діяльність ТОВ Мережі Ланет з боку медіагруп StarLightMedia, Медіа Група Україна, 1+1 media та Inter Media Group мають ознаки протиправної картельної змови.

Змова одних учасників ринку проти інших у перспективі не може привести ні до чого хорошого. Хоч би які завдання вони перед собою ставили. Всі уважно спостерігатимуть за цим кейсом, і якщо Lanet знайде рішення, яке допоможе йому зберегти абонентську базу, відключивши медіагрупи, багато хто може піти цим шляхом. На ціну для споживача це, звісно, вплине, вже впливає. Ціну давно визначає не ринок, ціни провайдерам диктують медіагрупи“, – повідомив він.

Підписуйтесь на наш канал в тг https://t.me/kyiinform