Несподівану оцінку трагедії малайзійського рейсу МН17, в ході якої над окупованою територією України 17 липня 2014 року було збито пасажирський Boeing, дав російський "Форбс".
“Почнемо з того, що Україна могла закрити повітряний простір над зоною АТО, але, просто кажучи, не зобов’язана була цього робити”, – зазначають автори російського «Форбс». Справа в тому, що нормативи Міжнародної організації громадянської авіації (ІСАО), не регламентують повного закриття повітряного простору над зоною військових конфліктів. На що, до речі, вказано у відомому голландському звіті, на який ВИБІРКОВО полюбляє посилатися Російська Федерація.
Автори наводять конкретні місця (стор. 199-205) у підсумковому звіті DSB, де проаналізовані питання врегулювання повітряного руху над іншими зонами військових конфліктів.
«Прикладом може слугувати ситуація в Сирії, повітряний простір якої, станом на липень 2016 року, сирійськими засобами контролю… взагалі ніяк не обмежувався (!), але діяли обмеження введені для власних перевізників кількома країнами Великобританією, США та Францією», – зазначає видання.
Показово, що російська сторона припинила польоти власних авіакомпаній над сирійською територією, лише після ракетного обстрілу лайнера А320 авіакомпанії «Северный ветер» у квітні 2013 року. Але повернемось до рейсу МН17.
«У міжнародній практиці національні авіарегулятори обмежують повітряний рух виходячи з власних оцінок ризиків польотів над конкретною зоною, керуючись наявною інформацією – саме так діяв український авіарегулятор «Украерух» (UkSATSE), періодично піднімаючи мінімально допустиму висоту польотів громадянської авіації над зоною АТО, керуючись інформацією по наявність у зоні АТО протиповітряних засобів та їхніх технічних можливостей”, – пише російський «Форбс».
Після трагедії 17 липня 2014 року, з боку Росії посипалися звинувачення, що Україна не закрила повітряний простір, через небажання втрачати плату від транзитних перельотів над своєю територією. Згідно звіту голландців, весною-літом 2014 року за транзит зоною відповідальності Україна отримувала плату в межах 176-248 тис. євро. «Але є тут і «зворотній бік медалі». Не варто забувати, що після повного закриття повітряного простору над зоною АТО з 17 липня 2014 року, міжнародні перевізники втрачають близько $3 млн. щоденно, на обліт закритої зони”, – зазначають автори видання. Але що ж змусило Росію «закрити» своє небо за добу до трагедії рейсу МН17? Виявляється у цієї історії майже детективне продовження! «Вдумайтесь, на південному-сході України вже кілька місяців йшов збройний конфлікт, в зоні якого, розташовані українські «Буки» – і весь цей час російські служби управління повітряним рухом це ніяк не турбує. Російська авіація не перетинає російсько-український кордон, сепаратисти (повстанці) своєї авіації не мають, тому українські «Буки» ніяк не задіяні, і Росія абсолютно спокійна. З ескалацією конфлікту сепаратисти-ополченці починають використовувати «невідомо звідки» поставлені переносні ракетно-зенітні комплекси, й нищать українську військову авіацію. Після кожного такого випадку Україна вводить тимчасові (від кількох годин до кількох днів) обмеження на польоти громадянської авіації. РОСІЯ ніяк НЕ РЕАГУЄ. Висота перехоплюваних сепаратистами повітряних цілей поволі зростає, відповідно зростає і висота заборон на польоти громадянської авіації, оголошені Україною.