Метро на Виноградарі: як будуть виглядати 4 нові станції

Головний архітектор інституту «Київметропроект» Ярослав Левандовський презентував оформлення чотирьох майбутніх станцій метро на Виноградарі: «Мостицька», «Проспект Правди», «Виноградар» і «Вулиця Маршала Гречка».

Проектами інтер’єрів усіх чотирьох станцій співробітники «Київметропроект» займалися протягом року, і незабаром презентують замовнику будівництва – «Київському метрополітену».

Для пасажирів з обмеженою мобільністю на всіх чотирьох станціях передбачені ліфти. А для співробітників метрополітену збудують готель, де зможуть розміститися ті, хто працює у нічну зміну.

Станція «Проспект Правди» буде створюватися в дуже обмеженому просторі. Тому її спроектували з боковими платформами, а вестибюль «розгорнули» перпендикулярно станції. Через брак місця, перехід для пасажирів зробили над шляхами.

Станція «Мостицька» розташується неподалік від кінцевої зупинки тролейбуса №5. У неї аскетичний дизайн з зеленими колійними стінами і гранітна підлога. Всі нові станції будуть з гранітним покриттям підлоги, як найбільш витривалим матеріалом.

“У підземці Києва дуже шумно, люди не чують один одного, особливо коли наближається потяг. При проектуванні метро на Виноградар по всій довжині лінії і її станціях збудують шумозахисні екрани і панелі. Для колії використають спеціальні технології їх прокладки,” – зауважує головний архітектор.

Вихід зі станції метро «Мостицька» планують зробити незвичайним. На даху хочуть облаштувати газон.

Для станцій, які будуватимуться після 2020 року (у другу чергу) також розроблені архітектурні проекти їх внутрішнього оздоблення. Станція «Виноградар» розміститься у середині споруджуваного на місці садів радгоспу «Пуща Водиця» величезного житлового масиву відразу за гігамаркетом.

“Ми зробили спробу обіграти назву «Виноградар» і створити за допомогою 90 темно-фіолетових світильників асоціацію з виноградом. Сам простір станції, щоб його розширити візуально, запропонували облаштувати без традиційно виділеної шляхової стіни. Все склепіння буде єдиною конструкцією з білих великогабаритних панелей,” – розповідає головний архітектор.

Станція «Маршала Гречка» матиме класичний павільйон входу, але з ескалаторами, що доставляють пасажирів на глибину до 5 метрів до вестибюлю. Шляхову стіну прикрасили нішами, де розміщені вертикальні світильники. Стеля над коліями, яка також з функцією шумопоглинання, має рельєф, заглиблення і візуально відокремлена синім кольором від стелі платформи.

“Ми зараз повністю змінили вигляд станцій. На «Проспекті Правди» пропонуємо застосувати металеві панелі свіжого жовтого кольору. Це у нас така асоціація з радянської газетою «Правда», на честь якої колись був названий проспект. А якщо серйозно, то жовтий – колір сонця і радості. Сам проспект до того часу вже змінить свою назву,” – розповідає Ярослав Левандовський.

За матеріалом електронного видання “Вечірній Київ”.