Віце-прем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков обговорив з Міністром інфраструктури Польщі Даріушем Клімчаком протест польських перевізників на польсько-українському кордоні.
Це була перша зустріч українського та польського міністрів після вступу Даріуша Клімчака на посаду.
Як повідомили в польському Мінінфраструктури, метою зустрічі у Варшаві був передусім аналіз питань інфраструктури, з особливим наголосом на протесті представників польської транспортної галузі.
«Даріуш Клімчак наголосив, що налаштований вирішити проблемну ситуацію і вказав на необхідність розробки механізму найневідкладніших дій, які у короткостроковій перспективі усунуть причину протестів перед польсько-українськими автомобільними пунктами пропуску, а у довгостроковій перспективі — забезпечать рівні можливості для перевізників з Польща та України для виконання транспортних операцій», — йдеться у повідомленні Міністерства.
Він передав Кубракову вимоги мітингувальників, які отримав від них під час зустрічі в Любліні, і вирішення яких перевізники вимагають від української сторони.
Це, передусім, вдосконалення механізму перетину кордону великовантажним транспортом, який використовує українську систему електронної черги; виключення з обов’язку реєстрації порожніх транспортних засобів, які повертаються з України; виключення з цієї системи перевізників ЄС, у тому числі польських перевізників на вказаних ними пунктах пропуску; запровадження принцип взаємності щодо терміну перебування транспортних засобів ЄС в Україні та українських в ЄС.
Клімчак вважає, що Угода між ЄС та Україною про автомобільні перевезення вантажів має бути модифікована, адже саме вона, на думку протестувальників, стала головною причиною порушення конкурентоспроможності транспортних послуг між польською та українською транспортними галузями, та спричинила протест.
Зі свого боку, віце-прем’єр-міністр Олександр Кубраков наголосив на складній ситуації в воюючій Україні. Угоду між ЄС та Україною про автомобільні перевезення вантажів він назвав рятівною для української економіки. Разом із тим, Кубраков не виключив можливості задоволення деяких вимог польської сторони, зокрема щодо модифікації системи електронної черги на окремих пунктах пропуску для перевізників ЄС та виділення окремих смуг для транспорту, який повертається з України порожнім.