ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВАС НЕ ОБСЛУГОВУЮТЬ ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ?

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь роз'яснив, як діяти, якщо вас не хочуть обслуговувати українською мовою чи ігнорують ваші зауваження з приводу цього.

У пості в Facebook він повідомив, якщо ваше право на отримання інформації або послуг державною мовою порушено потрібно діяти так:

1) у разі відмови працівника, звернутися до керівництва установи або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі АЗС, аптеки тощо.
2) спробувати вирішити ситуацію на місці і попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.

3) у разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців тощо) і дані підприємства (назва, адреса, контакти суб’єкта).

4) подати скаргу Уповноваженому за поштовою адресою 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронна адреса [email protected] або заповнити форму на сайті Уповноваженого: mova-ombudsman.gov.ua.

Підписуйтесь на наш канал https://t.me/kyiinform

«Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на який заявнику може бути направлена відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису при відправленні електронного звернення не потрібно. Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення», – пояснив Кремінь.

Нагадаємо, з 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування повинна перейти на українську мову, обслуговування будь-якою іншою мовою може здійснюватися тільки за проханням клієнта.