Законопроект “Про внесення змін до закону України “Про рекламу” щодо протидії дискримінації за ознакою статі” підтримали 307 народних депутатів під час засідання 10 вересня.
Документ забороняє зображати в рекламі інтелектуальну, фізичну або соціальну перевагу однієї статі над іншою, а також розповсюджувати стереотипи про ролі чоловіка та жінки в суспільстві.
Згідно з нормами закону, в рекламній продукції не можна також демонструвати насильство та зображувати частини тіла людини з натяком на сексуальні стосунки для привернення уваги споживача.
У пояснювальній записці до документу сказано, що його метою є протидія дискримінації за ознакою статі у сфері реклами та захист прав її споживачів. А також посилення відповідальності за порушення вимог чинного закону.
“Широко розповсюджена дискримінація за ознакою статі в рекламі закріплює гендерні стереотипи та негативно впливає на свідомість як дорослих споживачів, так і неповнолітніх”, – говориться у пояснювальній записці.
У разі набуття чинності цього закону, рекламодавці, які замовили невідповідну рекламу, будуть притягатися до відповідальності. Їх також зобов’яжуть надавати інформацію про вартість реклами. Неподання або подання неправдивої інформації з цього приводу буде каратися штрафом.
Законопроектом також вводяться поняття “дискримінаційна реклама” та “дискримінаційна реклама за ознакою статі”.
Дискримінаційна реклама – це реклама, яка містить твердження чи зображення, які є дискримінаційними за ознаками:
- раси;
- політичних та релігійних переконань;
- статі;
- віку;
- інвалідності;
- соціального походження;
- громадянства;
- сімейного та майнового стану;
- місця проживання;
- мови спілкування.
А також такі, що дискредитують товари інших осіб