Facebook видалив російських ботів, націлених на розповсюдження повідомлень з політикою проти вакцинації

Facebook (FB.O) 10 серпня заявив, що вилучив мережу облікових записів з Росії, що мають зв'язок із маркетинговою фірмою, яка мала на меті залучити впливових осіб для поширення контенту проти вакцини проти COVID-19.

Про це повідомляє kyiinfo з посиланням на REUTERS

Компанія заявила, що заблокувала облікові записи, пов’язані з Fazze, дочірньою компанією маркетингової компанії AdNow, зареєстрованою у Великобританії, яка переважно здійснювала свою діяльність у Росії, за порушення її політики щодо втручання іноземців. Facebook заявив, що кампанія використовувала свої платформи, перш за все, для цільової аудиторії в Індії, Латинській Америці і, меншою мірою, в США.

Слідчі компанії назвали кампанію “машиною дезінформації”, створюючи оманливі статті та петиції на таких форумах, як Reddit, Medium та Change.org, а також використовуючи підроблені облікові записи на таких платформах, як Facebook та Instagram, для розширення вмісту.

В останні місяці на сайтах соціальних медіа ширилися хибні твердження та теорії змов щодо COVID-19 та його вакцин. Великі технологічні компанії, такі як Facebook, піддаються критиці з боку законодавців США та адміністрації президента Джо Байдена, які кажуть, що поширення брехні в Інтернеті щодо вакцин ускладнює боротьбу з пандемією.

Facebook заявив, що операція, пов’язана з Росією, розпочалася зі створення партій підроблених облікових записів у 2020 році, ймовірно, походять із ферм рахунків у Бангладеш та Пакистані, які базуються в Індії. У ній повідомлялося, що мережа розміщувала меми та коментарі на своїх платформах у листопаді та грудні 2020 року, стверджуючи, що вакцина проти Covid-19 AstraZeneca перетворить людей на шимпанзе, часто використовуючи сцени з фільму “Планета мавп” 1968 року.

Поряд із цією “спам кампанією”, Facebook заявив, що низка впливових осіб, які мають вплив на здоров’я та добробут, також поділилися хештегами та петиціями, які використовує кампанія. Він сказав, що це, ймовірно, частина відомої операції тактики роботи з впливовими людьми.

Facebook повідомив, що в травні 2021 року, після п’яти місяців бездіяльності, операція почала ставити під сумнів безпеку вакцини Pfizer. Дослідники Facebook повідомили, що два етапи діяльності збігаються з періодами, коли кілька урядів, як повідомляється, обговорювали екстрені дозволи на вакцини.

Згідно з повідомленнями ЗМІ, Fazze зв’язався з впливовими людьми на YouTube, Instagram та TikTok у кількох країнах з проханням надіслати контент проти вакцини для оплати, але дві впливові особи з Франції та Німеччини розкрили кампанію на початку цього року.

AdNow не одразу відповіла на запити Reuters про коментар. Reuters не змогла одразу зв’язатися з Fazze за коментарем.

Дослідники відзначили зростання як кампаній впливу “за наймом”, так і оманливих операцій, спрямованих на справжніх особистостей в Інтернеті, щоб донести повідомлення до власної аудиторії цих впливових осіб.

Facebook заявив, що в рамках операції, пов’язаної з Fazze, було заблоковано 65 акаунтів Facebook та 243 акаунти Instagram. Зазначається, що 24 000 облікових записів слідували за одним або кількома обліковими записами Instagram. Компанія заявила, що питання щодо кампанії залишаються, наприклад, хто доручив Fazze її проводити.

Facebook також повідомив у своєму звіті, що в липні видалив окрему мережу в М’янмі, пов’язану з особами, що мають зв’язки із військовими М’янми, і націленими на аудиторію в країні. У ньому йдеться, що операція використовувала дублікати та фейкові акаунти, деякі видавали себе за протестувальників та представників опозиції, а інші – за військових у Facebook.

Соціальна мережа заборонила військовим М’янми користуватися Facebook та Instagram у лютому після захоплення влади шляхом державного перевороту